Semnal de alarmă pentru Dacia: decizia Renault care dă fiori la Mioveni

de: Ciprian Ioana
20 05. 2020

Renault a redeschis uzinele în care producția a fost oprită pe timpul pandemiei de coronavirus. Dar semnele nu-s dintre cele mai bune și deciziile luate de constructorul francez ar putea avea ecou până la uzina Dacia din Mioveni. Scenarii există și nu-s dintre cele mai optimiste.

Renault e un important constructor auto la nivel european și, grație tehnologiei, de care dispune, prosperă și uzina Dacia de la Mioveni. Marca autohtonă e văzută drept una accesibilă și cu un raport preț-calitate foarte bun. Numai că, dacă lucrurile merg prost la vârful Renault, atunci pot apărea situații nedorite și pentru Dacia.

Una dintre ele dă fiori în uzina din Mioveni. Renault a anunțat că intenționează să închidă mai multe uzine din Franța, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe și Nissan Micra. E un plan serios de reducere a cheltuielilor, care arată, de fapt, cum se resimte criza coronavirus în industria auto.

Pentru Dacia urmează vremuri tulburi.

Decizia Renault, semnal de alarmă pentru Dacia

Pe lângă uzina din Flins, francezii vor să închidă și uzina de asamblare de la Dieppe, tot din Hexagon. E un plan drastic de reducere a cheltuielilor, care e dat ca oficial de publicațiile franceze. Un anunț în acest sens ar urma să vină săptămâna viitoare.

„Patru uzine vor fi închise în Franța, Choisy-le-Roi, Dieppe și Fonderies de Bretagne, pentru început. Cea mai importantă, cea de la Flins, va fi închisă mai târziu”, scriu jurnaliștii francezi de la Le Canard Enchainé.

Se pare că francezii se pregătesc de ce e mai rău. Mai ales că, acolo unde n-au închis producția, au trecut la restructurări masive.

„Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă. Și mai multe uzine franceze sunt în mod clar vizate”, susține și cotidianul financiar Les Echos.

Francezii susțin că vor fi închise uzine de la Choisy-le-Roi și Fonderies de Bretagne precum și uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. E adevărat că sunt unități mici, nu se produc acolo volume mari. Dar semnalul nu e deloc foarte bun.

În fiecare din cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane. Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe și are 2.600 de angajați, ar urma să înceteze să producă vehicule în câțiva ani și îi vor fi încredințate alte activități, scrie Agerpres.

Deocamdată, niciun plan nu e vehiculat în cazul uzinei Dacia de la Mioveni. Dar semnalele nu-s deloc bune, mai ales că Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, a anunțat că intenționează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajați au săi. Adevărul nu poate fi ignorat: cererea de mașini va fi extrem de mică anul acesta și toți constructorii auto vor căuta soluții de a se menține pe linia de plutire.